Aby auto kwalifikowało się jako zabytkowe musi mieć conajmniej 30 lat. Jeśli auto spełnia ten warunek jest traktowane jako zabytek a, to niesie ze sobą pewne przywileje. Między innymi takie, że jedynymi opłatami jakie będziemy musieli ponieść to VAT, który wynosi 7 %. Kupując auto na firmę dzięki dostawie wewnątrz wspólnotowej nie poniesiemy żadnych opłat w Niemczech. Auto przyjedzie do Niemiec, zostanie oclone, a jedynymi fakturami jakie będziemy musieli opłacić, to koszt agencji celnej oraz ewentualny postój auta.
Więcej o procedurze celnej w przypadku zakupu na firmę znajdą Państwo w tym linku.
Ze względu na zdecydowanie korzystniejsze opłaty w porównaniu z autami świeższymi , import aut zabytkowych jest ciekawym tematem zarówno gdy chcemy kupić samochód dla siebie jak i do dalszej odsprzedaży. Stany są ciekawym miejscem, w którym warto się rozejrzeć, ponieważ są tam ogromne ilości mniej i bardziej wartościowych aut. Każdy miłośnik aut zabytkowych czuje się jak ryba w wodzie.
Pierwszym miejscem, które nasuwa się gdy mówimy o autach klasycznych są aukcje. Jednak czasem ciężko jest znaleść tam fajne auto warte uwagi. Alternatywami są osoby prywatne, które często gęsto wystawiają swoje auta w okazyjnych cenach. Zakupy od osób prywatnych często wiążą się z koniecznością jechania na miejsce i obejrzenia auta osobiście, ale z pewnością w ten sposób można znaleść prawdziwą okazję.
Kupując auto, które ma już swoje lata ważne jest, aby przed zakupem upewnić się, że auto ma TITLE. Jest to dokument bez którego nie wywieziemy samochodu bądź go nie zarejestrujemy jeśli ma adnotacje, że jest nie do rejestracji.
Szukając auta w miejscowościach gdzie nie ma zim np. Floryda bądź Kalifornia mamy większą szanse na to, że znajdziemy perełkę w zadbanym stanie.