Auta Uszkodzone

Linki do najpopularniejszych domów aukcyjnych

 

Przy obecnym kursie dolara z USA importuje się głównie auta uszkodzone. Klienci decydujący się na import ze stanów oczekują, że po naprawieniu auta wyjdzie taniej niż egzemplarze oferowane na rynku Polskim – i faktycznie tak jest. Wiele osób których obsługujemy kupują auta do dalszej odsprzedaży.

Dwa największe serwisy aukcyjne z autami uszkodzonymi to IAAI i COPAT. Cała reszta to pośrednicy, którzy biorą prowizje ( 200-300$ )  za SAMO wylicytowanie do tego doliczana jest prowizja aukcyjna. A transport i wysyłkę trzeba organizować we własnym zakresie. Dlatego najlepiej jest kupować bezpośrednio. Nasza firma bierze prowizję 600 $ za kompleksową obsługę od A do Z. 

Aukcje można przełączyć na język polski. Dzięki czemu nikt nie powinien mieć problemu z wyszukiwaniem aut. Szukając auta warto zwracać uwagę na to czy auto ma wyznaczoną datę licytacji, ponieważ auta bez przyznanej daty mogą być gotowe do sprzedaży nawet za kilka tygodni bądź miesięcy.  

 Kupujemy auta tylko i wyłącznie od ubezpieczycieli. W przypadku gdy klient chce licytować auto nieubezpieczeniowe informujemy go o możliwych ryzykach zakupu takiego auta. Na IAAI jest zdecydowanie więcej aut ubezpieczeniowych niż na Copart dlatego zachęcamy do przeglądania aut właśnie na tym portalu.

Historyczne ceny aut na aukcji

Po zakończeniu licytacji nie ma możliwości sprawdzenia ceny sprzedaży. Cena za którą auto zostało wylicytowane nie musi oznaczać ostatecznej ceny sprzedaży pojazdu. Często zdarza się że auto posiada ustaloną cenę minimalną poniżej której sprzedawca nie oddam na pojazdu.

 

Przy zakupie auta na aukcji w USA trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych spraw. Między innymi na:

  • Rodzaj tytułów własności
  • Kto sprzedaje auto
  • Czy auto nie jest przygotowane do aukcji
  • Gdzie stoi auto

Rodzaje tytułów własności

Jest to pierwsze co trzeba sprawdzić przy zakupie auta. To właśnie od tego dokumentu zależy na przykład to czy będziemy mogli pojazd zarejestrować w Polsce bądź je wyeksportować z USA. 

Wyróżniamy trzy typy dokumentów. Pierwsze to clear title, może to oznaczać, że auto jest bezwypadkowe bądź szkoda nie została zgłoszona do ubezpieczalni. Często pojazdy z clear titlem sprzedawane są przez wypożyczalnie. Firmy te posiadają własną sieć ubezpieczeń więc gdy dojdzie do szkody nie zostaje ona udokumentowana na tytule własności. Auta z czystym titlem są zazwyczaj droższe. Wpis z czystym tytułem wygląda następująco:

  • Clear title
  • Original title

Auta po szkodzie

Kolejna grupa aut jakie można znaleść na aukcji to auta po szkodzie. Zwykle ubezpieczyciel stwierdza, że auto nie będzie naprawiane ze względów ekonomicznych. Takie auto trafia na aukcje. Zdarza się, że szkoda nie jest duża. To jak zostanie zakwalifikowane auto zależy od ubezpieczyciela.

Auta z takim wpisem, po naprawie i przeprowadzonym badaniu technicznym zarejestrujemy w Polsce. W niektórych stanach, np. na Florydzie, w Arizonie, Georgii, Illinois, Maryland, Minnesocie, New Jersey, New Mexico, New York, Oklahomie i Oregonie, świadectwo to wystawiane jest również w przypadku kradzieży samochodu.Tytuł ten w różnych stanach może brzmieć nieco inaczej:

  • Salvage Title
  • Salvage Rebuildible Title
  • MV-907A
  • REBUILDABLE

SALVAGE – GREATER THAN 75% –  to również jest tytuł własności auta które można odbudować, jednak z rejestracją w Polsce takiego pojazdu bywa różnie. Wszystko zależy od interpretacji urzędników.

Bez możliwości rejestracji

  • ACQ BILL OF SALE
  • ACQUISITION BILL OF SALE
  • ARTIFICERS LIEN TRANSFER
  • ABND/LIEN NC DLR ONLY DELAY
  • BR
  • BV
  • CLEAN TITLE – NO VIN
  • CLEAN TITLE W/ UNSATIS LIEN
  • CERTYFICATE OF DESTRUCTION
  • CERT OF SALV BRANDED FLOOD
  • DISMANTLER W/ UNSATISFIED LIEN
  • EXPORT BILL OF SALE
  • FOR JUNK
  • FIRE DAMAGE
  • FOR PARTS ONLY
  • IRREPARABLE
  • MV907A WAIV-272.1
  • MV37 P.O. DISM ONLY
  • MV907A W/ BRAND WAIVE
  • MV907A W/ NO PUBLIC VIN
  • MV907A W/ UNSATISFIED LIEN
  • MV-51B / STMT OF OWNERSHIP
  • MV907A W/ MD REASSIGNMENT
  • MV35 NO TITLE-DISMANTLE/SCRAP
  • NY-MV-51
  • NON-REBUILABLE
  • NON-REPAIRABLE
  • PARTS ONLY
  • PARTS ONLY W/NY REASSIGMENT
  • REBUILDABLE KIT CAR
  • REBLT SALV W/ UNSATISFIED LIEN
  • SALVAGE THEFT – NO PUBLIC VIN

Na aukcja możemy znaleźć również informację  „BILL OF SALE” zwykle po zakupie takiego auta będziemy zobligowani do opłacenia 150-200$ za wydanie Titla. W niektórych stanach auto z taką informacją nie nadają się na eksport, w razie wątpliwości prosimy o kontakt i poinformujemy czy samochód da się przywieźć do Polski.

 

Kto sprzedaje auto?

Kolejną istotną kwestią jest informacja o tym kto sprzedaje auto. Na aukcjach głównie możemy znaleść pojazdy sprzedawane przez ubezpieczycieli i dealerów. Aut sprzedawanych przez ubezpieczyciela możemy być pewni w 98 %. To co widać na zdjęciach i jest w opisie zgadza się z stanem faktycznym. Możemy być pewni że nic poważnego nas nie zaskoczy. Takiej pewności nie możemy mieć przy zakupie auta od osoby nieznanej. Kiedy nie ma informacji o sprzedającym powinno nas to mocno zastanowić. Najczęściej w takich przypadkach dealerzy wystawiają na aukcji auta pod rychtowane. Auta zakupione kilka tygodni wcześniej w okazyjnej cenie są przygotowywane aby wyglądały lepiej i jeszcze raz wystawiane na aukcje. Zawsze odradzamy naszym klientom zakup od osoby nieznanej. Poniżej przykład auta przygotowanego do aukcji.

To samo auto sprzedawane 2 miesiące później

Trzeba pamiętać, że nigdy nie wiadomo jak auto zostało naprawione. 

Gdzie stoi auto?

To gdzie stoi auto jest ważne ze względu na różne koszty holowania i wysyłki. Ze wschodniego wybrzeża zapłacimy mniej za wysyłkę niż z zachodniego. Jeśli auto stoi gdzieś w głębi kraju zapłacimy dużo za holowanie. Na aukcjach trafiają się także auta sprzedawane w Honolulu skąd transport do USA kosztuje 4000$, a do tego trzeba doliczyć jeszcze transport do Europy. Często auta w miejscach odległych od portu są tańsze, ale w końcowym rozrachunku koszty będą te same albo wyższe.

 

 Historyczne ceny aut 

 

Warunki korzystania z IAAI

 

Warunki korzystania COPART